Interim Afdelingsmanager OBW #KRTZ8806107

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 24 maart 2020
Reageren tot 22 april 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Delft
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € 80 per uur
Salaris €4.500 - 5.000 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Omschrijving werkzaamheden
De organisatie is in transitie naar een andere werkwijze en structuur met 3 op te bouwen portefeuilles die elk weer zijn onderverdeeld in afdelingen. In deze transitie zoeken we een ervaren interim Afdelingsmanager voor de nieuwe afdeling Onderhoud en Besturing Watersysteem(OBW).

In deze afdeling zijn de werk voorbereidende onderdelen van peilbeheer, kering inspectie en het onderhoud voor het watersysteem bijeengebracht. Dit betreft een team met een echte doeners mentaliteit.

Binnen de afdeling OBW werk je samen met circa 25 collega’s, aan het gestructureerd (meerjarig) onderhoud van een groot aantal objecten, zoals polder-, boezemkades, de zeewering, en het gehele watersysteem. In deze functie rapporteer je aan de Directeur Uitvoering, en onderhoud je nauwe relaties met de Assetmanager.

Als afdelingsmanager OBW ben je een people manager en verbind je als natuurlijk leider medewerkers van de afdeling. Als manager ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling, de cultuuromslag en de resultaten van het team. Tevens bewaak je de voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden van het team. Daarnaast lopen er samenwerkingstrajecten met gemeenten en andere waarbij jij Delfland vertegenwoordigt. Het creëren van in- en extern draagvlak is een belangrijk aandachtspunt.

Verder onderhoud en ontwikkel je constructieve relaties binnen (en buiten). Binnen de organisatie met name met de afdeling operationele medewerkers (afdeling Operationele taken Watersysteem en Keringen (OWK)) die in het buitengebied meewerken aan het onderhoud en bediening, waarvoor binnen OBW het voorbereidende werk wordt gedaan.

Vanuit je functie als interim afdelingsmanager OBW ben je verantwoordelijk voor de aan de afdelingsmanager OBW toegewezen doelen en resultaten van de primaire programma’s. In samenwerking met collega’s geef je vorm aan de programma’s. Je maakt deel uit van het managementteam en draagt bij aan het cluster Uitvoering en de ontwikkeling van de organisatie.

Als afdelingsmanager heb je een voornamelijk coachende en faciliterende rol. Je zorgt ervoor dat de mensen in jouw afdeling optimaal hun werk kunnen doen en zo bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie. Je stimuleert hen samen te werken zowel binnen de organisatie als met de omgeving.

Verantwoordelijkheden:
o Jij bent verantwoordelijk voor het faciliteren van een veilige werkomgeving, zowel op fysiek als op emotioneel vlak;
o Je bewaakt het afdelingsbudget en zorgt voor kostenefficiëntie
o Je zorgt ervoor dat werkprocessen binnen jouw team geoptimaliseerd zijn en dat deze goed aansluiten op werkprocessen van andere afdelingen;
o Je zorgt voor verbinding intern en zoekt actief de samenwerking met andere afdelingen op.

Eisen:
– Beschikbaar voor gemiddeld 36 uur per week vanaf 1 mei 2020.
1. WO werk en denk niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie als afdelingsmanager met de verantwoordelijkheden zoals beschreven in de vacature;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het coördineren van teams welke onderhoudswerkzaamheden uitvoeren;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een overheidsorganisatie;
5. Aantoonbare werkervaring met de sturing van minimaal 2 veranderprocessen en minimaal 2 cultuuropgaven;
6. Aantoonbare werkervaring met assetmanagement;
7. Aantoonbaar in het bezit van een diploma Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden (VCA-VOL).

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Roosendaal    Uiterste reactiedatum: 2 apr 2024    Expertise: Directeur, Teamleider, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 4 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Backend developer, Overig (ICT - Web development), Full stack developer, Overig (ICT - Software & App development)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 4 apr 2024    Expertise: Systeembeheerder, Overig (ICT - Beheer)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 1 apr 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)

Onze partners