Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Management & Consulting > Teamleider, Sociaal Domein > Management (Sociaal Domein), Sociaal Domein > Overig (Sociaal Domein), Management & Consulting > Overig (Management & Consulting)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:
Opdracht: Afdelingshoofd Inkomensvoorziening (36 uur)Â
Locatie: omgeving Meppel
Startdatum: 10 april 2023
Einddatum: 31 december 2023
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Sluitingsdatum: 7 april 2023 om 08:00 uur
De afdeling Inkomensvoorziening is verantwoordelijk voor de dienstverlening in het kader van de Participatiewet, IOAW en het minimabeleid. Voorts is de afdeling verantwoordelijk voor de schuldhulpverlening, de rechtmatigheidscontroles op verstrekte bijstand en ook maken de disciplines boete, terug- en invordering evenals toezicht en handhaving deel uit van deze afdeling. Ook voert de afdeling de Meerkostenregeling uit. In totaal bestaat de afdeling uit ca. 45 professionals verdeeld over de volgende teams:
- schuldhulpverlening;
- uitkeringsadministratie (incl. terug- en invordering);
- handhaving en boete;
- meerkosten;
- inkomensconsulenten.
We zijn op zoek naar een bruggenbouwer, iemand die verbinding zoekt tussen de verschillende onderdelen van de afdeling. Daarnaast zoeken we iemand die de visie op de ontwikkeling van de afdeling en het op peil brengen en houden van de kwaliteit van de werkzaamheden kan uitvoeren.
Het is belangrijk dat deze persoon oog heeft voor individuele behoeften, iemand met Fingerspitzengefühl in samenwerking met de teamleider. We vinden het fijn als hij of zij concreet en duidelijk terugkoppelt, bij voorkeur op vaste dagen/tijden. De ideale kandidaat kan goed coördineren en ons allemaal meenemen in de ontwikkelingen, zoals bezuinigingen en personele ontwikkelingen. Bovendien zorgt deze persoon samen met de mensen van de afdeling voor de borging van kennis en ervaring binnen de afdeling, zodat deze niet verloren gaat.
Jouw profiel
Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend, je motiveert medewerkers en krijgt hen in beweging. De klant centraal zetten is een automatisme en hierin kun jij je collega’s adviseren en stimuleren.
We zoeken een energieke en stevige persoonlijkheid met kennis van het werkveld. Je beleeft plezier aan een complexe en sterk veranderende omgeving en blijft hierin rotsvast staan. Je weet hierin de rust te bewaren en stabiliteit te brengen richting de teams. Je hebt meerdere jaren leidinggevende ervaring.
- Je hebt een (relevante) opleiding op hbo of wo-niveau;
- Je bent communicatief vaardig;
- Je hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke context;
- Je durft besluiten te nemen en je zakelijk op te stellen;
- Je bent standvastig en rolbewust;
- Je denkt buiten de kaders;
- Je bent transparant en een verbinder.
Â
Â
FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:
- Tarief is maximaal €90,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
- Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring de afgelopen 5 jaar als afdelingshoofd bij een gemeentelijke organisatie
- Beschikbaar per uiterlijk 10 april 2023 voor tenminste 36 uur per week;
- Aantoonbare werkervaring met de aansturing van teams van minimaal 25 personen;
- Aantoonbare werkervaring met het schrijven van collegevoorstellen, bestuurlijke memo’s etc.;
- Aantoonbare werkervaring met het uitdragen en sturen van de organisatie visie, geef hiervan een voorbeeld in het cv.
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie..