Interim Afdelingshoofd Financiën en Bedrijfsvoering #KRTZ9700809

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 16 juni 2020
Reageren tot 18 juni 2020
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een ervaren Afdelingshoofd Financiën voor een periode van 3 tot 6 maanden.

Vind jij het leuk om met jouw team dé ondersteuning te bieden om binnen het sociaal domein de afdeling financiën en bedrijfsvoering verder te professionaliseren?

De afdeling financiën & bedrijfsvoering bij het sociaal domein heeft een cruciale taak binnen de transformatie van het sociaal domein. In de gedecentraliseerde zorgtaken gaat veel geld om en de (financiële) risico’s zijn groot. De afdeling heeft de focus op het beheersen, organiseren, innoveren en borgen van de bedrijfsvoering binnen het sociaaldomein. Zo zorgen we er gezamenlijk voor dat inwoners een passend en integraal ondersteuningsaanbod kunnen ontvangen. Dit stelt ze in staat eigen regie te nemen en kunnen deelnemen in en aan de maatschappij.

Wat kom jij waarmaken?
• je geeft leiding aan een team van ca. 25 professionals op het gebied van auditering, financiële analyse, financieel advies, subsidies en administratie en werkt intensief samen met de control adviseurs en business controllers van concern;
• je voert het HR beleid uit voor je team en coacht en stuurt op de uitvoering van hun functies;
• je neemt deel aan team bedrijfsvoering. Je vertegenwoordigt en positioneert de afdeling in relevante in- en externe netwerken.
• Je hebt een zeker kennisniveau van de inhoud. Je bent bekend met financiële processen, het opstellen van maand- en kwartaalrapportages en het doorvoeren van procesverbeteringen.
• je bewaakt de kwaliteit van de producten en dossiers en bent een inhoudelijke sparringspartner
• je bent eindverantwoordelijk voor de inhoudelijke en personele kwaliteit van de afdeling. Je stuurt op het leveren van de afgesproken zaken tegen de juiste kosten en kwaliteit.

Hoe maak jij het waar?
• Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau en minimaal een afgeronde HBO met als afstudeerrichting financiën en/of bedrijfskunde.;
• je heb een ruime leidinggevende ervaring van minimaal 5 jaar binnen het vakgebied;
• daarnaast heb je ervaring met veranderings- en cultuurtrajecten in een politiek-bestuurlijke context;
• je inspireert en coacht, bent resultaatgericht en houdt voortgangscontrole;
• je hebt ruime ervaring met het werken binnen de gemeente;
• je weet je medewerkers mee te krijgen in de professionalisering. Je werkt met passie en plezier aan de ambities van de stad en straalt dat uit naar je medewerkers;
• je ziet een politiek- bestuurlijke en financiële afbreukrisico’s als een uitdaging. verder ben je stressbestendig en goed in oordeelsvorming. Je neemt besluiten en handelt hiernaar.
• je weet wat er speelt binnen de gemeentelijke organisatie en in de stad. Je hebt aandacht voor de omgeving waarin je werkt en staart je niet blind op je eigen afdeling. Je ziet en begrijpt afhankelijkheden die van invloed zijn op iedere expertise;

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Onze partners