Interim Adviseur opzet PMO #KRTZ6769642

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 16 juli 2020
Reageren tot 20 juli 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Geplande data selectiegesprek(ken):   Gesprekken gepland in week 30

De situatie
Het momentum van deze nieuwe fase geeft ruimte het programma te herijken en steviger neer te zetten qua o.a. structuur, sturing en bemensing. Een van de maatregelen om deze herijking vorm te geven en vast te houden is het inrichten van een Programma Management Office (PMO).

Met deze uitvraag zijn we op zoek naar een hands-on adviseur die ons helpt dit PMO, als onderdeel van het programma secretariaat (program office), op te zetten. Een PMO dat de vorm en inhoud van het programma en de projecten bewaakt en dat op het gebied van P&C-processen, informatieverstrekking, tools & technieken en advies de “ruggengraat” is van het programma. Binnen dit PMO zien wij de ondersteuning georganiseerd voor de voor de hand liggende taken zoals planning, rapportage en verantwoording, inkoop en financiën, documentbeheer en archief, maar ook communicatie en het secretariaat.

De opdracht
De hands-on adviseur zal de programmasecretaris adviseren en helpen het PMO te ontwerpen en op te zetten. We vragen om een adviseur, omdat je vanuit je ruime ervaring hiermee concrete voorstellen/mogelijkheden kunt voorleggen en kan adviseren wat de beste optie is en waarom. We vragen een hands-on adviseur, omdat “tijdens de verbouwing de winkel openblijft” en er momenteel binnen het programma onvoldoende capaciteit is om de gekozen optie ten uitvoer te brengen. Je bent daarmee iemand die weet een goed functionerend PMO op te zetten en het tegelijkertijd leuk vindt om zelf dingen te doen zoals bijvoorbeeld de templates voor de rapportages te ontwikkelen.

Eisen
•    Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
•    Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opzetten van PMO’s en gebruikt daarvoor een structuur of methodiek die snel en efficiënt tot resultaten leidt. 
•    Je levert een motivatiebrief aan, waarbij je aantoont enthousiast te zijn over de opdracht, geen probleem te hebben met zowel advies- als uitvoerende rol en brief geeft duidelijk blijk van match met gevraagde kwaliteiten en competenties.
– Recente en relevante ervaring binnen de (rijks)overheid.

Gevraagde kwaliteiten
•    Je maakt je situaties snel eigen, doorgrond makkelijk welke uitdagingen er spelen binnen de organisatie die van invloed zijn op je opdracht en ziet snel hoe deze omgezet kunnen worden in oplossingen
•    Je bent flexibel en proactief. Je wacht niet af tot je iets gevraagd wordt, maar organiseert je eigen werk. Je raakt niet in de war als besloten wordt i.p.v. rechts naar links te gaan, maar past je aanpak aan aan wat nodig is.
•    Je werkt aan de hand van een concrete aanpak en met gezond verstand. Je hebt oog voor hoofd- en bijzaken, weet prioriteiten te stellen om snel tot resultaten te komen
•    Je bent een goede sparringpartner en kunt met verstand van zaken en goede argumenten het gesprek aan om gezamenlijk verder te komen 
•    Je bent resultaatgericht, hebt een hands-on mentaliteit en houdt ervan je handen uit de mouwen te steken.

Competenties
•    Je bent creatief en stressbestendig.
•    Je beschikt over uitstekende adviesvaardigheden
•    Je bent communicatief vaardig
•    Je bent organisatiesensitief en omgevingsbewust.
•    Je kunt goed analyseren en een oordeel vormen.
•    Je bent kritisch en overtuigend, durft ‘tegen te denken’.
•    Je hebt organisatietalent
•    Je bent secuur en zorgvuldig

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners