Hoofd Communicatie

This job has been Expired

Hoofd Communicatie

  • Publicatie datum:16 november 2018
  • Aantal keer bekeken 88
0 Reacties
  • Start datum 03-12-2018
    Eind datum 03-05-2019
omgeving Den Haag
Opdracht omschrijving
Communicatie
De gemeente werkt als partner actief samen met inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. De wijze waarop we communiceren is verbindend, open, doelgericht en proactief. Zo ontwikkelen én behouden we duurzame relaties in de stad. Een innovatieve stad waarin het goed wonen, werken, ondernemen en recreëren is. De afdeling Communicatie helpt collega’s, partners én het bestuur deze ambitie iedere dag waar te maken. Dit doen wij door als deskundig partner te opereren. We bieden (strategische) advisering, coaching en concrete ondersteuning. Innovatief waar mogelijk en steeds op maat.
Zo werken we met elkaar aan communicatie die het verschil maakt.
De afdeling Communicatie (20 fte, plus externe schil) bestaat uit communicatieadviseurs, (bestuurs)woordvoerders en specialisten.
Opdracht
Als hoofd Communicatie ontwikkel je en draag je zorg voor een samenhangend, strategisch en geïntegreerd communicatiebeleid. En richt je volgens het vorig jaar vastgestelde organisatieplan en het Corporate plan de communicatie infrastructuur verder in. Focusonderwerpen hierbij zijn:
1)  Het tot stand komen en uitvoering van het actieplan Citymarketing;
2)  Herziening verordening Samenspraak en implementatie bijgestelde werkwijze bij projecten;
3)  Prioriteitsstelling en urenbesteding.
Je hebt er plezier in collega’s te coachen en geeft hen ruimte om op eigen kracht het beste uit zichzelf naar boven te laten halen en de samenwerking te verbeteren.
Je bent een ervaren interimmanager met veel gemeentelijke ervaring. Je bent bereid het vastgestelde beleid verder uit te voeren, waarbij je natuurlijk persoonlijke accenten kunt aanbrengen. Je hebt naast een rijke managementervaring, vooral een begeleidende, coachende rol voor leergierige collega’s. Maar ook voldoende deskundigheid en ervaring op het inhoudelijke communicatievlak, zodat je een waardevolle sparringpartner bent.
Je bent als afdelingshoofd lid van het MT en adviseert college en management bij belangrijke onderwerpen en/of regelt de communicatie advisering en ondersteuning. Daarnaast ben je integraal eindverantwoordelijk voor de personele zaken en financiën. Je legt verantwoording af aan opdrachtgever directeur.
Eisen
1. Per direct (uiterlijk per 17 december 2018) voor minimaal 24 uur per week beschikbaar; 
2. Een afgeronde opleiding Communicatie op minimaal WO niveau;
3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd Communicatie in de afgelopen 15 jaar bij de (semi) overheid;
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gebiedscommunicatie en marketingcommunicatie;
5. Aantoonbare kennis van de nieuwste social media en overige digitale communicatie inzichten en technieken, b.v. het opzetten van newsroom;
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 15 jaar in leidinggeven en advisering binnen een politiek bestuurlijke omgeving.