Functioneel Beheerder CMS | KROOTZ Interim & ZZP

Functioneel Beheerder CMS #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 28 maart 2018
Reageren tot 3 april 2018
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 9 april 2018
Eind datum 9 juli 2017
Opleidingsniveau HBO
Ervaringsniveau Medior, Senior
Branche Onderwijs | Educatie
Verlenging Onbekend

Opdracht omschrijving

Functieprofiel
De functioneel beheerder CMS is verantwoordelijk voor het inrichten, aanpassen, vernieuwen en onderhouden van het nieuwe CMS systeem (Drupal) en andere web gerelateerde systemen en toepassingen, passend binnen het informatiebeleid, teneinde aan de eisen en wensen van de gebruikers, alsmede aan de overeengekomen prestatiekenmerken blijvend te kunnen voldoen. Het CMS systeem wordt toegepast voor de internet en intranet websites.

De functioneel beheerder CMS stemt nauw af met de verschillende stakeholders (bijv. applicatie- en technisch beheer, product owner en channel manager) bij het operationeel maken en houden van het nieuwe CMS systeem en andere web gerelateerde systemen en toepassingen.

De functie wordt ingezet door Marketing & Communicatie.

Activiteiten
– Systematisch ter oplossing aannemen, registreren en afmelden van problemen in het gebruik van het CMS.
– Diagnosticeren, analyseren en oplossen van problemen in het gebruik van het CMS.
– Op grond van (recidive) problemen realiseren van structurele aanpassingen.
– Ondersteunen van ICT-ondersteuners en/of gebruikers bij vragen en problemen.
– Instrueren en ondersteunen van ICT-ondersteuners en/of gebruikers middels opleidingen, gebruikershandleidingen en procedures.
– Bewaken van het doelmatige en juiste gebruik van componenten, informatie, parameters, meta-gegevens, applicaties, etc.
– Voorbereiden van opdrachtverwerking en instellen van parameters waarmee de informatievoorziening t.a.v. een productieomgeving adequaat functioneert.
– Trekken van conclusies over het gebruik van de informatievoorziening rekening houden met ontwikkelingen in de productieomgeving en in de ICT.
– Initiëren van maatregelen ter verbetering van de informatievoorziening.
– Analyseren en beoordelen van de voorstellen en bespreken met stakeholders, ICT- medewerkers en leidinggevende.
– Opzetten van een impact-analyse.
– Overleggen en afstemmen met (externe) leveranciers, met ICT-ondersteuners en klanten, gebruikers en andere relaties over gewenste wijzigingen.
– Verstrekken van informatie over de inrichting en gebruiksmogelijkheden van het CMS.
– Gecontroleerd doorvoeren van wijzigingen in de informatievoorziening en zijn gebruiksmogelijkheden.
– Maken en onderhouden van testplannen van het gebruik van de informatievoorziening.
– Toetsen van de onderdelen van functionaliteiten van ICT-systemen aan de gedefinieerde eisen.
– Uitvoeren van testplannen en acceptatietesten van de wijzigingen naar aanleiding van bijgestelde eisen en (laten) herstellen van fouten.

Eisen- Kandidaat heeft minstens een HBO opleiding afgerond
– Kandidaat heeft:
• kennis van communicatie op het gebied van websites en -toepassingen OF•kennis van agile ontwikkelmethodieken en complexe veranderprocessen
– Minimaal twee jaar specifieke ervaring bij publieke organisaties met een vergelijkbare grootte.
– Ervaring met CMS (Drupal) en tooling (agile, topdesk, Jira).
– Kandidaat woont niet verder dan 75 km van Rotterdam.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 22 sep 2021    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Lelystad    Uiterste reactiedatum: 21 sep 2021    Expertise: Secretaresse, Overig (Secretarieel)

Onze partners

© Copyright 2021 KROOTZ Interim & ZZP | Privacyreglement | Algemene voorwaarden