Financieel Medewerker Huisvesting Facilitair #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 december 2017
Reageren tot 11 december 2017
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 1 januari 2018
Eind datum 31 december 2018
Opleidingsniveau Universitair | WO
Ervaringsniveau Medior
Branche Overheid
Verlenging Onbekend

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

De sector Huisvesting maakt deel uit van de Dienst Facility Management. De sector bestaat uit vier onderdelen: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer en het Uitvoeringsprogramma. De sector Huisvesting faciliteert alle afdelingen bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. De vorming en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de Sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.

Doelstelling

In deze functie houdt je je bezig met  modelbouw, ben je werkzaam in het team Planning en Kwaliteit. Het Team planning en kwaliteit is verantwoordelijk voor het creëren van integraliteit van de huisvestingsopgave, het implementeren van beleid naar uitvoering en het vormen van een centraal aanspreekpunt voor andere directies en diensten. In deze functie ben je bezig met modelbouw en op tactisch niveau verantwoordelijk voor de input van de integrale meerjaren begroting en het bedrijfsplan van de opgave ten behoeve van de Senior Business Controller (IAR).

Verantwoordelijkheden

De vakinhoudelijke werkzaamheden betreffen onder meer:

Het opstellen van de financiële verantwoordingsrapportage 2017 en 2018 over de meerjaren projectenkalender 2018-2027 voor de begroting 2018 en 2019. De projectenkalender is de verzameling van alle projecten uit het huisvestingsplan die met elkaar in verband zijn gebracht. Het verband tussen projecten bestaat uit een oorzakelijke relatie in de activiteiten (bijvoorbeeld: afstoot en nieuwbouw);

Het verwerken van tussentijdse bijstellingen van de projectenkalender in de financiële verantwoordingsrapportage op basis van analyses en evaluaties;

Het vertalen van de link tussen de exploitatie in de meerjarenbegroting en de uitvoering van projecten voor zowel de exploitatie, cashflow als het balansverloop;

De planning van de oplevering van de bedoelde rapportage loopt gelijk aan de intern gehanteerde P&C – cyclus voor de begroting 2018 en 2019. Onderdeel van de opdracht is het tussentijds opstellen van een verantwoordingsrapportage aan het Programmabureau (1x per maand) en aan de Programmaboard, dit gebeurt in een cyclus van 3 x per jaar.

Eisen

  1. Minimaal 3 jaar ervaring met publiek vastgoed bij diverse instellingen.
  2. In de afgelopen 3 jaar sprake is van:1. Ervaring met vastgoed in de vorm van strategische huisvestingsplannen bij een publieke instelling; 2. Kantoor en utiliteitsvastgoed (> 1,5 mln m2); 3. Landelijke spreiding (in Nederland, alle provincies);4. Meer dan 40.000 medewerkers.
  3. Afgeronde WO opleiding met master specialisatie vastgoed (Real Estate Finance, MRE, MSRE, Real Estate and Housing, Vastgoedkunde) of gelijkwaardig.
  4. In de afgelopen 3 jaar:- Aantoonbare ervaring met datamodellering in Excel- Aantoonbare ervaring met financiele modellering (CAPEX, OPEX)- Aantoonbare ervaring met vastgoedhaalbaarheidsberekeningen- Aantoonbare ervaring met financieel modelleren voor doorrekening van begrotingseffecten van vastgoedprojecten- Aantoonbare ervaring met verwerken vastgoedgegevens in Qgis- Aantoonbare ervaring met Tableau en PowerBi
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 3 dec 2020    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Overig (Project management Ondersteuning), DIV medewerker, Overig
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 1 dec 2020    Expertise: UX designer, Overig (Design & Multimedia)
Locatie: Veenendaal    Uiterste reactiedatum: 2 dec 2020    Expertise: BI consultant, Overig (ICT - Data & Analyse)
Locatie: Veenendaal    Uiterste reactiedatum: 2 dec 2020    Expertise: Implementatie consultant, Overig (ICT - Projectmanagement), Consultant, Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement), Overig (Management & Consulting)

Onze partners