DIV medewerker #KRTZ111421

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 2 september 2021
Reageren tot 7 september 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 11 oktober 2021
Eind datum 8 april 2022
Aantal uur 8 uur, 12 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract, Detacheringscontract
Opleidingsniveau HBO
Ervaringsniveau Medior, Senior
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Je draagt zorg voor het ontwikkelen en uitvoeren van het actuele beleid en regelgeving op het gebied van DIV. Van jou wordt verwacht dat je tactisch het DIV beleid zelf kan vormgeven en vertegenwoordigen, daarnaast ben je ook pragmatisch ingesteld en actief in de operatie. Je werkt nauw samen met de secretaris van het Bestuur vanwege de vastlegging en ontsluiting van besluiten. In deze zelfsturende rol kan jij de rol zelf vormgeven en waar nodig ondersteuning vragen waar je deze nodig hebt bij de betrokken mensen.

Resultaatgebieden:

  • Het uitwerken van wet- en regelgeving op gebied van documentatie, archief en digitale informatie/archiefbescheiden voor de actuele situatie.
  • Het vaststellen van kaders en randvoorwaarden voor vastlegging van informatie.
  • Het bepalen van wijze van vastlegging, bewaar- en vernietigingstermijnen, etc..
  • Het opstellen van criteria voor de wijze van archivering van data op de verschillende gegevensdragers (papier, digitaal).
  • Het ontwikkelen van een visie op en werkwijze met nieuwe methoden voor vastlegging van data.
  • Het leiden van de implementatie en begeleiden van de introductie van een nieuw archiveringssysteem (DMS).
  • Het geven van voorlichting over- en het ondersteunen bij de inrichting van digitale archivering bijvoorbeeld over zaken als metadata, toepassing van normenkaders, bewaartermijnen en openbaarheidseisen. Zowel mondeling als digitaal (bijvoorbeeld via intranet).
  • Het creëren van bewustwording binnen de organisatie over hoe om te gaan met digitale informatie/archiefbescheiden en het gebruik ervan.
  • Het zelfstandig verwerken, ontsluiten en ordenen van informatie.
  • Ontsluiten van werkwijze en besluiten van commissie op digitale wijze voor de interne organisatie, hierbij wordt verwacht dat er gebruikgemaakt gemaakt gaat worden van tools zoals Pleio of andere media.
  • Het begeleiden van de administratieve / DIV-zaken bij de aanstaande parlementaire enquête.
  • Het functioneel coördineren van operationele DIV-activiteiten bij tijdelijke pieken (bijvoorbeeld bij de aanstaande parlementaire enquête)

Vereiste ervaring voor deze DIV opdracht:

  • Ervaring in een soort gelijke functie
  • HBO: Informatiedienstverlening en Management of Documentair Informatiemanagement
  • Basisadviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen, fases adviesproces, intakegesprek, diagnose en onderzoek, goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk)
  • We zijn op zoek naar iemand die een zelfstandig kan werken en daarbij ook het grotere geheel van de organisatie overziet en voor de benodigde afstemming zorgt bij het maken van keuze’s.

 

 

Zijn dit je karaktereigenschappen?

  • Klantgericht
  • Analytisch
  • Samenwerken
  • Omgevingsbewust
  • Accuraat
  • Resultaatgericht
  • Pragmatisch
  • Integer
  • Plannen en organiseren
  • Stressbestendig

 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners