Debt Collector – Debiteuren Beheerder – Medewerker Debiteuren

Debt Collector - Debiteuren Beheerder - Medewerker Debiteuren

  • Publicatie datum:14 augustus 2018
  • Aantal keer bekeken 389
0 Reacties
  • Opleidingsniveau MBO, HBO
    Ervaringsniveau Junior, Medior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 27-08-2018
    Eind datum 27-03-2019
    Branche ervaring Financiele dienstverlening
  • Soort contract ZZP, Tijdelijk projectcontract (payroll)
Mechelen, Belgium
Opdracht omschrijving

Krijg jij energie van het op klantgerichte wijze incasseren van betalingsachterstanden? Bij een dispuut haal jij alles uit de kast om de klant tevreden te houden, maar ook om op het dispuut uit te zoeken en zo nodig over te dragen aan je andere collega’s

Als Medewerker Debiteuren ben je verantwoordelijk voor het incasseren van betalingsachterstanden in je eigen portefeuille. Aan de hand van een standaard debiteuren-inningstraject leg je contact (telefonisch, email, per brief) met de klant en bespreek & incasseer je de betalingsachterstanden tot 90 dagen. (Business tot Business)

Uiteraard staat klantbehoud voorop en houd je dit als uitgangspunt aan. Zelfstandig kun je passende betalingsregelingen treffen. Daarnaast signaleer je eventuele (administratieve) disputen en draagt deze over aan andere afdelingen ter verdere afhandeling.

Dagelijkse praktijk

– Telefonisch en schriftelijk contact met klanten die een achterstand hebben (tot 90 dagen) in de betaling van hun leasecontract en hiermee betalingsafspraken maken en deze gespreksnotities en afspraken vastleggen. Deze werkzaamheden worden in ochtend- en middagblokken vastgelegd

– Behandeling van de inkomende post en e-mails gelinkt aan de portefeuille in beheer.

– Signaleren van klantsignalen die kunnen leiden tot een verslechtering van de positie en zorgdragen voor tijdige overdracht naar de afdeling Recovery.

– Vaststellen van eventuele administratieve disputen en zorgdragen voor juiste overdracht aan het Operations team.

– Samenwerken met Operations en Finance voor het oplossen van administratieve disputen.

– Tijdig verwerken van niet gealloceerde betalingen.

Belangrijk

– Ervaring in Collectors-werkzaamheden

– Tweetalig -Nederlands en Frans!

– Gevoel en affiniteit met diverse automatiseringssystemen en in staat zijn je dit snel ‘eigen’ te maken.

– Zelfstandig kunnen werken, maar ook in teamverband. Bruggenbouwer naar andere afdelingen. Bereid zijn om mee te gaan in veranderingen maar ook de status-quo uit te dagen.

– Werken met verschillende systemen

– Fulltime beschikbaar

– Sociaal en in groepsverband kunnen werken

– Interactief

– Zelfredzaam (bv. in het opzoeken van contactgegevens, analyse van een klantenrekening bij discussie)

– Initiatief

– Engels en Duits is een pré

– Ervaring in de lease-branche

– Woonachtig in de regio

Kandidaat mag ook een goed gemotiveerde HBO’er of universitaire geschoold zijn (incl. starter). Dit is dan geen ervaren professional, echter het gaat ook om houding, gedrag en het willen werken bij een zeer mooie organisatie en start van je carriere.