Contractmanager

This job has been Expired

Contractmanager

  • Publicatie datum:12 oktober 2017
  • Aantal keer bekeken 169
1 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO, Universiteit
    Ervaringsniveau Senior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 23 October 2017
    Eind datum 31 January 2018
    Branche ervaring Overheid
amstelveen
Opdracht omschrijving

Als Contractmanager ben je onderdeel van de afdeling Business Support. Het doel van de afdeling Business Support is de condities te scheppen voor een zo optimaal mogelijke uitvoering van de taken en verantwoordelijkheden van IT. Daarnaast zijn er activiteiten die ervoor moeten zorgen het overzicht en inzicht over heel IT tot stand te brengen, advies op te stellen en daarover te rapporteren. Business Support bestaat uit de secties: Servicemanagement, Resourcemanagement, Projectmanagement, Contract- & Leveranciersmanagement en Quality Assurance.

Functieprofiel/-omschrijving:
De Contractmanager die wij zoeken heeft een HBO of academisch werk- en denkniveau en heeft ervaring in inkoop- en IT contractmanagement.
Belangrijkste competenties voor deze functie zijn: pro-activiteit, samenwerken, verandervermogen en klantgerichtheid.
Ervaring met het uitvoeren van contractmanagement in (semi-overheids)organisaties is een vereiste. Kennis van Europese aanbestedingen is een pré.
In verband met lopende projecten is kennis en ervaring van Purchase to Pay (P2P) oplossingen en implementaties een vereiste.

Resultaatgebieden:
Als contractmanager zorg je voor optimale voorwaarden voor het verwerven, beheren en doen leveren van ICT-diensten en producten en het faciliteren van de gewenste samenwerking. Je sluit leverings-en dienstverleningscontracten en maakt hierover operationele afspraken. Jij bent degene die verantwoordelijk is voor de actualiteit van het contractdossier: het managen van het contract, opstellen en aanpassen van gerelateerde documentatie zoals SLA’s, DAP’s en DFA’s.

Als contractmanager monitor je continu de prestaties van de leverancier t.o.v. van de afgesproken service levels en stuur je bij daar waar nodig. Je bent verantwoordelijk voor de controle van facturen en betaalbaarstelling ervan. Je zorgt voor een optimale aansluiting tussen de vraag van de organisatie en aanbod van leveranciers.
Je adviseert zowel op operationeel, tactisch- als strategisch niveau over het inkoopproces.

Ervaring:
Minstens 5 jaar in vergelijkbare rol

Bedrijf-/organisatie gerelateerde competenties:

Belangrijkste competenties voor deze functie zijn: pro-activiteit, samenwerken, verandervermogen en klantgerichtheid. Ervaring met het uitvoeren van contractmanagement in (semi-overheids)organisaties is een vereiste. Kennis van Europese aanbestedingen is een pré. Kennis en ervaring van Purchase to Pay (P2P) oplossingen en implementaties een vereiste.

Opleiding/Kennis:
HBO+

Gedragscompetenties:
Pro-actief, integer, pragmatisch, commutatief, commercieel