Coach Medewerkers Winkels #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 26 april 2018
Reageren tot 2 mei 2018
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 7 mei 2018
Eind datum 31 december 2018
Opleidingsniveau HBO
Ervaringsniveau Medior, Senior
Branche Retail
Verlenging Onbekend

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Dit ga je doen als Coach

Een coach op locatie stimuleert medewerkers om bewust aan het oefenen te gaan, misschien wel buiten hun comfortzone. Positieve feedback, wat zorgt dat ze bevestigd worden in hun gedrag, waardoor ze het vaker zullen toepassen. Bij het uitblijven of juist bij een negatieve klantreactie zullen ze met de coach de situatie kunnen bespreken, en direct opnieuw kunnen proberen. Dit zorgt voor een snellere leercurve, en borging in dagelijks werk. De coach kijkt objectief en weet hoe je naar klanten het verschil moet maken en durft om de medewerker/groep hierop aan te spreken.

Naast het coachen van de medewerker wordt ook de teammanager begeleid door de coach,waarbij de coach in eerste instantie coacht en de teammanager uitdaagt deze rol over te nemen. Zo wordt de teammanager gecoacht in het in stelling nemen van zijn rol op de werkvloer.

Hier gebeurt het

In onze winkels willen we hoogwaardige service verlenen. Dus minder simpele handelingen en meer persoonlijk advies. Dit vereist een andere instelling van de medewerkers, namelijk doorvragen bij de klant, echt luisteren naar zijn of haar behoefte en hier vervolgens op inspelen. Dit betekent dat de medewerkers goed moeten aanvoelen waar zij op welk moment toegevoegde waarde kunnen bieden. Er alleen ’staan’ is niet genoeg, ze moeten ‘aan staan’. We verwachten dat medewerkers op klanten afstappen, interesse tonen en ze oprechte aandacht geven. Voor het realiseren van deze ambitie hebben we gastvrije medewerkers nodig die elke klant proactief benaderen. Kern van gastvrijheid is dat medewerkers vanuit henzelf contact maken met klanten (authentiek). Dit is niet aan te leren in een lokaal. Dit leer je alleen door te doen in de praktijk (te experimenteren), mede onder begeleiding van een coach.

De opdracht is  het individueel coachen van deze medewerkers zodat ze zich in staat voelen om de gastvrije en proactieve rol op te pakken.

Doelgroep betreft medewerkers met een gemengde samenstelling in leeftijd en achtergrond. Veelal beschikken deelnemers over een VMBO-T of MBO opleidingsniveau.

Het materiaal wordt vervaardigd en beschikbaar gesteld door Leercentrum. Het materiaal is vormgegeven in de huisstijl van Leercentrum. De opdrachtnemer werkt volgens opzet en inhoud van de door Leercentrum ontwikkelde materialen en volgt de visie op opleiden. Het gebruik van eigen of andere coachmaterialen is niet toegestaan. Daarbij wordt ingehuurde geacht te werken binnen en volgens het door vastgestelde opleidingsformat, didactisch-, kwaliteits-,en integriteitskader.

De opleiders/trainers beschikken zelf over een laptop en/of iPad voor het registreren van de coachingen.

Gemiddeld wordt er 18-20 uur per week gecoacht.  De coachingsdagen vinden op doordeweekse dagen plaats. Het moet mogelijk zijn van genoemde dagen af te wijken door bijvoorbeeld in de avonduren en/of in het weekeinde opleidingen uit te voeren. 

Gedurende het gehele jaar worden uitvoeringen verzorgd.

Dit neem je mee

  • Minimaal drie jaar ervaring als trainer/coach binnen het vakgebied.
  • Ervaring met lesgeven/begeleiden/coachen aan volwassenen door gebruik van meerdere didactische werkvormen. Zowel 1e lijns medewerkers als teammanagers
  • Minimaal drie jaar (recente) ervaring binnen het vakgebied.

Leercentrum onderscheidt vier kwalificaties van functioneren in de rol van Leerbegeleider/coach. Deze betreffen:

  • Junior
  • Taakvolwassen
  • Vakvolwassen
  • Expert

De werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd op minimaal het niveau Vakvolwassen.

Dit houdt onder andere in dat zij/hij:

  • Het effect overziet van werkvormen en van groep/deelnemer.
  • Inschat met welke vormen het hoogst haalbare effect behaald wordt.
  • Schakelt en varieert in werkvorm binnen het geboden didactisch kader en opleidingsformat van Leercentrum.
  • Kan aan de hand van leerdoelen en beoogde resultaten het programma uitvoeren volgens vastgestelde kwaliteitsnormen.
  • Handelt op integere wijze en spreekt wanneer nodig anderen daarop aan.

Eisen:

  • Minimaal afgeronde HBO – opleiding
  • Minimaal drie jaar aantoonbare (recente) ervaring binnen het vakgebied
  • Aantoonbare ervaring met lesgeven/begeleiden/coachen aan volwassenen door gebruik van meerdere didactische werkvormen. Zowel 1e lijns medewerkers als teammanagers
  • Flexibiliteit  is vereist
  • Minimaal drie jaar aantoonbare ervaring als trainer/coach binnen het vakgebied.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 1 dec 2020    Expertise: UX designer, Overig (Design & Multimedia)
Locatie: Veenendaal    Uiterste reactiedatum: 2 dec 2020    Expertise: Projectmanager ICT, Overig (ICT - Projectmanagement)
Locatie: Veenendaal    Uiterste reactiedatum: 2 dec 2020    Expertise: BI consultant, Overig (ICT - Data & Analyse)
Locatie: Veenendaal    Uiterste reactiedatum: 2 dec 2020    Expertise: Implementatie consultant, Overig (ICT - Projectmanagement), Consultant, Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement), Overig (Management & Consulting)

Onze partners