Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Management & Consulting > Consultant, ICT - Algemeen & Changemanagement > Change manager
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Voor de ICT-organisatie zoeken wij een ervaren Change Manager waarbij ook de kennis aanwezig moet zijn over van de relevante ITIL-processen. De Change Manager zal onderdeel zijn van een enthousiast projectteam voor het implementeren van Change Management en zal zich vooral richten op het beschrijven en borgen van het proces.
Werkzaamheden
– Signaleert afwijkingen in de uitvoering en onderneemt passende maatregelen;
– Doelstelling veranderproces bedenken en communiceren;
– Ontwikkelen, besluiten over, en uitvoeren van het veranderingsproces, inclusief ondersteunen in het opstellen van verbeterplannen;
– Aanspreekpunt voor alle stakeholders tijdens het veranderingsproces;
– Coachen van medewerkers en bieden van ondersteuning aan beheerders binnen de ICT-organisatie rondom de processen om draagvlak te creëren voor verandering;
– Coacht en begeleid de huidige Change Manager en zorgt dat werkzaamheden overgedragen worden;
– Bewaken van de voortgang van de verandering;
– Inrichten en onderhouden van de dienstverlening volgens ITIL;
– Verstoringen tijdens garantieperiodes voorzien van een Root Cause Analysis;
– Het zorgen voor realisatie van een betere koppelingen tussen de ITIL-processen met nadruk op Change- en Release Management;
– Heeft kennis en affiniteit met Incident- & Problem Management en kan bij afwezigheid van de I&P Manager werkzaamheden overnemen;
– Het zorgen voor het controleren van operationele werkzaamheden;
– Rapporteert aan de manager Projecten over de geleverde dienstverlening;
– Leveren van een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de ICT-dienstverlening.
– HBO werk- en denkniveau, minimaal drie jaar ervaring in procesmanagement binnen een ITIL gestuurde organisatie;
– Afgeronde vakopleiding, zoals ITIL, BiSL of vergelijkend framework;
– Ervaring met individuele coaching;
– Ervaring met schrijven van Change Management beleid- en procesdocumenten;
– Ervaring met advisering aan senior managementniveau;
– Commerciële ervaring;
– Kan nadenken over de grenzen van het proces, ook buiten de ICT-organisatie;
– Bereidheid van bovenstaande kennis proactief te delen;
– Kan signalen uit de organisatie opvangen en omzetten in actiepunten. Eventueel moeten deze actiepunten gemonitord en gestuurd worden;
– Kennis van TOPdesk en BPMN/BlueDolphin is een pre;
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en goede beheersing Engelse taal gewenst.
NB:
- Kennismakingsgesprekken staan gepland voor 14 april 09.00 – 14.00u (liefst op locatie)
- Hybride werken: 60% op locatie / 40% remote
- Reageren uiterlijk 3 april 2023