Change Manager met ITIL kennis #KRTZ7918017

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 30 maart 2023
Reageren tot 4 april 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 30 oktober 2023
Aantal uur 32 uur, 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO, HBO
ZZP tarief € 80 - € 85 per uur
Salaris €5.000 - 5.500 €5.500 - 6.000 per maand
Branche Wetenschap | Onderzoek, Overheid, Onderwijs | Educatie

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

 

Voor de ICT-organisatie zoeken wij een ervaren Change Manager waarbij ook de kennis aanwezig moet zijn over van de relevante ITIL-processen. De Change Manager zal onderdeel zijn van een enthousiast projectteam voor het implementeren van Change Management en zal zich vooral richten op het beschrijven en borgen van het proces. 

Werkzaamheden 

– Signaleert afwijkingen in de uitvoering en onderneemt passende maatregelen; 

– Doelstelling veranderproces bedenken en communiceren; 

– Ontwikkelen, besluiten over, en uitvoeren van het veranderingsproces, inclusief ondersteunen in het opstellen van verbeterplannen; 

– Aanspreekpunt voor alle stakeholders tijdens het veranderingsproces; 

– Coachen van medewerkers en bieden van ondersteuning aan beheerders binnen de ICT-organisatie rondom de processen om draagvlak te creëren voor verandering; 

– Coacht en begeleid de huidige Change Manager en zorgt dat werkzaamheden overgedragen worden; 

– Bewaken van de voortgang van de verandering; 

– Inrichten en onderhouden van de dienstverlening volgens ITIL; 

– Verstoringen tijdens garantieperiodes voorzien van een Root Cause Analysis; 

– Het zorgen voor realisatie van een betere koppelingen tussen de ITIL-processen met nadruk op Change- en Release Management; 

– Heeft kennis en affiniteit met Incident- & Problem Management en kan bij afwezigheid van de I&P Manager werkzaamheden overnemen; 

– Het zorgen voor het controleren van operationele werkzaamheden; 

– Rapporteert aan de manager Projecten over de geleverde dienstverlening; 

– Leveren van een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de ICT-dienstverlening.

 

 

– HBO werk- en denkniveau, minimaal drie jaar ervaring in procesmanagement binnen een ITIL gestuurde organisatie; 

– Afgeronde vakopleiding, zoals ITIL, BiSL of vergelijkend framework; 

– Ervaring met individuele coaching; 

– Ervaring met schrijven van Change Management beleid- en procesdocumenten; 

– Ervaring met advisering aan senior managementniveau; 

– Commerciële ervaring; 

– Kan nadenken over de grenzen van het proces, ook buiten de ICT-organisatie; 

– Bereidheid van bovenstaande kennis proactief te delen; 

– Kan signalen uit de organisatie opvangen en omzetten in actiepunten. Eventueel moeten deze actiepunten gemonitord en gestuurd worden; 

– Kennis van TOPdesk en BPMN/BlueDolphin is een pre; 

– Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en goede beheersing Engelse taal gewenst. 

 

NB:

  • Kennismakingsgesprekken staan gepland voor 14 april 09.00 – 14.00u (liefst op locatie)
  • Hybride werken: 60% op locatie / 40% remote
  • Reageren uiterlijk 3 april 2023
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2024    Expertise: Consultant, Projectmanager, Programmamanager, Projectmanager ICT, Programmamanager ICT, Kwartiermaker
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 20 okt 2024    Expertise: Cyber security consultant, Security officer, Overig (ICT - Security)
Locatie: Zwolle    Uiterste reactiedatum: 8 okt 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Nijmegen    Uiterste reactiedatum: 11 okt 2024    Expertise: Teamleider, Management (Sociaal Domein), Overig (Sociaal Domein), Overig (Management & Consulting)

Onze partners