Business Analist #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 28 maart 2018
Reageren tot 2 april 2018
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 4 april 2018
Eind datum 1 juli 2018
Opleidingsniveau HBO
Ervaringsniveau Medior, Senior
Branche Overheid
Verlenging Onbekend

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Let op kennis van requirements analyse en kennis van architectuur moet duidelijk in zowel motivatie als cv “recent” aantoonbaar zijn.

Kandidaten met recente ervaring binnen de overheid/Ministerie genieten de voorkeur.

Context
De afdeling ICT is een afdeling die zich bezighoudt met het aanbieden van ICT faciliteiten voor de gehele organisatie. Het betreft hierbij zowel ICT werkplekken als informatiesystemen. Daarnaast adviseert de afdeling ICT de lijnorganisatie over de inzet van ICT en voert vernieuwingsactiviteiten uit in de vorm van projecten.

U gaat deel uitmaken van het team Beleid, Informatiemanagement en Architectuur (BIMA) dat bestaat uit een informatiemanager, een senior adviseur, twee architecten en een business analist. Binnen dit team wordt nauw samengewerkt op alle terreinen van informatiemanagement (informatieplan, portfolio) en architectuur. Met uw inbreng draagt u bij aan de verdere ontwikkeling van het team.

Resultaten
Een analyse, die:
•    De bedrijfsbehoefte vertaalt naar een daarbij passende bedrijfsoplossing;
•    Gegevens vanuit verschillende bronnen (documenten en personen) verzamelt, toetst en structureert tot bruikbare producten (beslisdocumenten, flowcharts, schema’s)
•    In lijn is met de nieuwe bedrijfsstrategie op de bestaande processen en de daarbij behorende informatievoorziening.
•    Beoordeeld is op (her)bruikbaarheid, veiligheid, interoperabiliteit en performance in functionaliteit
•    Een beschrijving bevat van de transitie van een “ist” naar een “soll” situatie.

De kandidaat moet vernieuwend kunnen denken, dat wil zeggen buiten gebaande paden.
Het betreft een korte opdracht waarin veel werk verzet moet worden. We zijn daarom op zoek naar een persoon die zich de materie snel eigen maakt en resultaatgericht is.

Werkzaamheden

Als Business Analist (BA) bent u verantwoordelijk voor het voorzien, onderkennen en vertalen van de behoeftes van de business naar bruikbare oplossingen. ICT is hierbij vaak een essentieel onderdeel. De BA vormt de brug tussen business en ondersteunende disciplines en houdt rekening met alle aspecten van de bedrijfsvoering. U werkt hierbij nauw samen met de collega’s binnen BIMA maar ook met de functioneel applicatiebeheerders.

De taken binnen het team zijn niet altijd heel scherp afgebakend. Dat betekent dat de BA in staat moet zijn ook andere onderdelen van het informatiemanagement (portfoliomanagement, informatieanalyse, architectuur) mede vorm te geven. De focus ligt desalniettemin op de functie van Business Analist

Tot het takenpakket behoren onder andere de volgende activiteiten:
•    Inventariseren functionele behoeften bij de business;
•    Ondersteuning van de organisatie/business bij het opstellen van business cases;
•    Analyse van bedrijfsprocessen en formuleren van voorstellen tot verbetering;
•    Uitvoeren informatieanalyses en doorvertaling hiervan naar functionele ontwerpen;
•    Overzien van de impact van wijzigingen, adviseren van de business bij het maken van keuzes.

Functie eisen
Niveau: HBO/WO
•    Analytisch sterk Heeft het vermogen om een brug te slaan tussen het primaire proces en ICT; voelt zich thuis in beide werelden en spreekt beide ‘talen’
•    Weet de balans te vinden tussen flexibiliteit (richting business) en standvastigheid in bewaking van principes en standaarden
•    Ervaring in het opstellen van functionele behoeften
•    Kennis van methoden en technieken (requirementsanalyse, architectuur)
•    Zelfstandig werker, maar beslist geen solist

Competenties
De kandidaat beschikt minimaal over de volgende competenties:
•    Goed kunnen luisteren en vertalen van business vragen naar gestructureerde formats;
•    zelfstandig werken, proactief;
•    goede communicatieve vaardigheden, heeft overtuigingskracht en is open;
•    voldoende methodische informatiekundige kennis;
•    resultaatgericht; weet knopen door te hakken zonder de belangen betrokkenen uit het oog te verliezen

Aandachtspunt
Bij de aanbieding graag vakanties en eventueel geplande opleidingen aangeven.

 

Ook als je niet als ZZP of freelancer bent ingeschreven ben je van harte welkom om te reageren. We hebben de mogelijkheid om tijdelijke (project) contracten aan te bieden op basis van een maand salaris (CAO). Vraag naar de mogelijkheden.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Ridderkerk    Uiterste reactiedatum: 9 dec 2020    Expertise: Administratief medewerker, Overig
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 6 dec 2020    Expertise: Teamleider, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Nieuwegein    Uiterste reactiedatum: 30 nov 2020    Expertise: Administratief medewerker, Overig
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 29 nov 2020    Expertise: Salarisadministrateur, Overig

Onze partners