Assistent Business Controller

Assistent Business Controller

  • Publicatie datum:16 november 2018
  • Aantal keer bekeken 66
0 Reacties
  • Start datum 03-12-2018
    Eind datum 01-03-2019
Amsterdam
Opdracht omschrijving

Voor de afdeling business control zijn wij op zoek naar een Assistent Business Controller Activa BV/Facilitair bedrijf.
Activa BV is eigenaar van de strategische bedrijfsmiddelen van de organisatie, waaronder metro’s, ICT-systemen en vastgoed. Een BV met een bruto waarde van circa € 600 miljoen. De afdeling bestaat uit vier medewerkers: de Manager Activa, een Adviseur Voertuigtechniek, een Strategisch Adviseur, de Business Controller en de assistent Controller. Activa BV heeft vooral ten doel om de (onafhankelijke) toezichthouders rol voor de Vervoerregio Amsterdam, de concessieverlener aan de organisatie, goed te vervullen. De lopende concessie (2014 – 2024) brengt duidelijke afspraken met zich mee: 35% meer reizigers tegen € 300 miljoen minder exploitatiesubsidie en tot circa 15% meer productiviteit in beheer en onderhoud van de infrastructuur. Om dit te realiseren wordt ruim € 1,5 miljard door de Vervoerregio Amsterdam geïnvesteerd (verbeteringen OV-netwerk, nieuwe trams, nieuwe metrovoertuigen en beheer en onderhoud).

Facilitair Bedrijf (FB) verzorgt de faciliteiten aan de medewerkers om hun werk te kunnen uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan het bouwen of renoveren van een eindpunthuisje voor het rijdend personeel, remise of garage, het inrichten van een werkplek of nieuwe persoonlijke bedrijfs-/technische werkkleding.

Ook is FB verantwoordelijk voor de beveiliging van de gebouwen en terreinen. Daarnaast verzorgt FB de omgevingsvergunningen voor alle locaties en koopt de energie in voor alle bedrijfsonderdelen.

Functieomschrijving
Als Assistent Business Controller / Facilitair Bedrijf, ben je (mede)verantwoordelijk voor de planning- en control cyclus van de Activa BV en Facilitair Bedrijf, business controlling en projectcontrolling. Deze brede verantwoordelijkheid, brengt een uitdagend takenpakket met zich mee:

  • beoordelen van investeringsvoorstellen van verschillende projectleiders. Denk aan: een projectleider van de organisatie ingenieursbureau (APP) dient namens de afdeling Rail Materieel een investeringsvoorstel in voor een tandwielkastrevisie van één van de tramseries.
  • monitoren en bespreken van de voortgang van de projecten met verschillende projectleiders
  • controleren en analyseren van de maand- en kwartaalafsluitingen en deze zelf uitvoeren voor o.a. de verplichtingen en voorzieningen
  • samenstellen periodieke rapportages voor het management, de Vervoerregio Amsterdam en de directie
  • opstellen van het budget en meerjarenplan (o.a. samenstellen van de investeringenlijst)
  • verder ontwikkelen van modellen (o.a. afschrijvingslasten, projectcontrolling en onderhoud vastgoed) en het verbeteren van het gebruik van informatiesystemen
  • gevraagd en (vooral ook) ongevraagd advies uitbrengen

Functie-eisen
De baan van Assistent Business Controller / Facilitair Bedrijf is iets voor jou, als jij je herkent in het volgende profiel:

  • jij bent gedreven en leergierig. Dit merken jouw collega’s doordat je continu vragen stelt en enthousiasme uitstraalt. En je wacht niet af, je bereikt je doelen door daar proactief aan te werken. Je doorziet waar het beter kan en je draagt daarvoor oplossingen aan.
  • jij bent gewend om zaken naar je toe te trekken. Je komt binnen een organisatie terecht die 24 uur per dag doorgaat en waarbij je bedje niet is gespreid. Dit biedt veel ruimte voor eigen inbreng en initiatief.
  • jij bent gericht op samenwerken. Jij neemt je collega’s mee in het proces en je zoekt ze regelmatig persoonlijk op om zaken te bespreken.
  • jij voelt je helemaal op je plek binnen een typisch Amsterdams bedrijf, waarbij de cultuur informeel en de communicatie open en direct is. Een bedrijf waar er stevig wordt gewerkt aan het maken van een professionaliseringsslag en daar lever jij graag je bijdrage aan.  

Om deze baan succesvol te vervullen is het belangrijk dat je een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau hebt (financieel of bedrijfseconomisch). Daarbij heb je 3-5 jaar relevante werkervaring binnen een groot bedrijf. Ervaring binnen een onderhouds-, logistieke of technische omgeving. Je bent gewend om met ERP-systemen te werken (bij voorkeur ervaring met SAP), je bent een kei in Excel en je hebt enige kennis van Business Intelligence tools.