Adviseur Marketing & Implementatie klantenportaal | Amsterdam

Adviseur Marketing & Implementatie klantenportaal | Amsterdam

  • Publicatie datum:17 juli 2019
  • Aantal keer bekeken 402
0 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO, Universiteit
    Ervaringsniveau Medior, Senior, Manager
    Aantal uur per week 17 tot 24 uur
  • Start datum 05-08-2019
    Eind datum 02-12-2019
    Branche ervaring Gemeente
  • Soort contract ZZP, Detachering, Tijdelijk projectcontract (payroll)
    ZZP tarief € 75 - €90
    Jaar salaris (CAO) €45.000 - €60.000, €60.000 - €75.000
Opdracht omschrijving

Mijn Amsterdam is het klantportaal van de gemeente Amsterdam waar Amsterdammers 24/7 terecht kunnen voor inzage in hun persoonlijke gegevens, de producten en diensten die zij bij de gemeente afnemen, en voor persoonlijke suggesties voor andere relevante producten en diensten. Het portaal wordt op dit moment ontwikkeld, met als ambitie in de loop van 2019 een MVP (minimum viable product) uit te rollen naar de eerste Amsterdammers. Ter voorbereiding op deze invoering is behoefte aan een hands-on interim marketing professional voor het begeleiden van de invoering van Mijn Amsterdam, zowel extern naar Amsterdammers als intern naar de collega’s binnen de gemeente.

Werkzaamheden
De opdracht betreft de operationele voorbereiding en uitvoering van de marketing / invoeringsbegeleiding van Mijn Amsterdam naar de Amsterdammers, binnen de kaders van het reeds ontwikkelde invoeringsplan. Anderzijds ook nadrukkelijk de interne marketing van Mijn Amsterdam naar de verschillende interne doelen stakeholdergroepen. De marketeer fungeert in het programmateam als het aanspreekpunt vo0r de werkstroom ‘Invoering en Implementatie’ en werkt nauw samen met collega-specialisten op het gebied van implementatie, communicatie en klantonderzoek om één gezamenlijk verhaal neer te zetten en er vervolgens voor te zorgen dat de invoering van Mijn Amsterdam op deze terreinen op rolletjes verloopt.

De opdrachtgever(s)
Dienstverlening is de plek waar de expertise over het contact met de burger geborgd is. We beantwoorden vragen en leveren diensten en producten van de gemeente Amsterdam aan de balie, telefoon en online. We zijn verantwoordelijk voor de Stadsloketten, telefonie, veelgevraagd/online, social media en post.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde NIMA B opleiding en is in het bezit van een bijbehorend diploma.
  • Je hebt ervaring met de marketing- en invoeringsvoorbereiding van een gemeentelijke mijn-omgeving in een grote (bij voorkeur G4-)gemeente, opgedaan in de laatste twaalf maanden.
  • Je hebt drie tot zes maanden aan één stuk leiding gegeven aan een multidisciplinair team ten behoeve van de marketing en invoering van een digitale (mijn-)omgeving.
  • Je hebt ervaring met Agile werken in een grote (bij voorkeur G4) gemeentelijke omgeving.
  • Je hebt hands-on ervaring zowel op niveau van (marketing)strategie als uitvoering/projectleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met kwalitatief klantonderzoek.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een complex werkveld met veel stakeholders.

Wens

  • Je hebt eerdere werkervaring opgedaan bij de gemeente Amsterdam.

CV eisen

  • Max. CV van 5 pagina’s (A4)
  • CV in Nederlands

NB:
Bij voorstellen worden gevraagd naar volgende additionele info:

  • Eén referentie
  • Max. één A4 een motivatie met daarin beschreven een vergelijkbare opdracht met benoeming van concreet behaalde resultaten.
  • Planning interviews: 29 juli