Adviseur Interne Communicatie | KROOTZ Interim & ZZP

Adviseur Interne Communicatie #KRTZ

Opdracht informatie

Gepubliceerd op 6 december 2018
Reageren tot 13 november 2800
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 7 januari 2019
Eind datum 7 juli 2019
Verlenging Onbekend

Opdracht omschrijving

Positie in de organisatie
De organisatie is in een proces van organisatieontwikkeling en daarbij hoort een nieuwe organisatiestructuur per 1 januari 2019. Je komt te werken in het team Advies en Ondersteuning. Dit team is samen met de andere 11 nieuwe teams ondersteunend aan het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie. Daarnaast werk je rechtstreeks samen met het directieteam. De adviseur interne communicatie hoort bij de vakgroep Communicatie, dat verder bestaat uit een strategisch communicatieadviseur, een communicatieadviseur bestuur, een adviseur sociale media, vier communicatieadviseurs en een communicatiemedewerker.
Wat ga je doen?
Als adviseur interne communicatie adviseer en ondersteun je de organisatie gevraagd en ongevraagd op tactisch niveau. Je werkt vanuit de organisatieprincipes (persoonlijk verbinden, professioneel vernieuwen) en bent nauw betrokken bij het Programma Organisatieontwikkeling. In 2019 is de uitdaging om samen met de nieuwe teammanagers en het directieteam een nieuwe manier van werken van medewerkers te ondersteunen vanuit interne communicatie.
Je bent ambassadeur van het in 2018 nieuw ingerichte intranet InSite, dat je vanuit het principe “communicatie is van ons allemaal” voortdurend promoot en onder de aandacht brengt van de medewerkers. Je functioneert als communitymanager en draagt samen met andere collega’s vanuit die rol ook bij aan de doorontwikkeling van InSite. Je werkt mee aan het communicatiever maken van de organisatie door te ondersteunen en adviseren over de tool Klinkende Taal. Je draagt bij aan het introductieprogramma voor nieuwe medewerkers, zodat zij zich welkom voelen bij de organisatie. Je adviseert en ondersteunt bij gemeentebrede thema’s zoals privacy, informatiebeveiliging, informatievoorziening, gezonde voeding en beweging, arbo en duurzaamheid. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van communicatieplannen en voor (een deel) van de uitvoering ervan. Als teamlid van de vakgroep Communicatie kun je, afhankelijk van je kennis en ervaring met crisiscommunicatie, mogelijk worden ingeroosterd voor inzet in de piketdienst crisiscommunicatie (1 x per 6 weken).
Jouw profiel
  • Een afgeronde HBO bachelor opleiding Communicatie;
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring als adviseur interne communicatie binnen een overheidsinstelling;
  • Kennis van en werkervaring met de nieuwste inzichten op het gebied van interne communicatie;
  • Ervaring met Sociaal Intranet.
Eisen
1. Beschikbaar per 7 januari 2019.
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Interne Communicatieadviseur binnen een overheidsinstelling;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Communicatie;
4. Aantoonbare werkervaring met Sociaal Intranet
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 22 sep 2021    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Lelystad    Uiterste reactiedatum: 21 sep 2021    Expertise: Secretaresse, Overig (Secretarieel)

Onze partners