Acceptant Zorg en Inkomen

This job has been Expired

Acceptant Zorg en Inkomen

  • Publicatie datum:7 februari 2018
  • Aantal keer bekeken 572
0 Reacties
  • Opleidingsniveau MBO
    Ervaringsniveau Medior
    Aantal uur per week 25 tot 32 uur
  • Start datum 01 March 2018
    Eind datum 04 December 2018
    Branche ervaring Financiele dienstverlening
Hoogeveen, Nederland
Opdracht omschrijving

Doel van de functie:
Het actief beheren en onderhouden van de verzekeringsportefeuille van Zorg en Inkomen en verzekeringen ten aanzien van de producten op de afdeling Zorg en Inkomen.

Resultaatgebieden:
1.    Beheer en uitbreiding van de portefeuille:
Activiteiten
–    Maakt offertes voor lopende polissen c.q. voor nieuw aangeboden risico’s
–    Communiceert mondeling en schriftelijk de voorgestelde aanpassing c.q. offerte naar de relatie, al dan niet via de Inspecteur
–    Controleert ontvangen polissen op juistheid en volledigheid aan de hand van de aanvraag
–    Voert overleg inzake acceptatie en schades met relaties en maatschappij(en)
–    Beoordeelt en doet voorstellen tot acceptatie van aangeboden risico’s

2.    Administratieve werkzaamheden:
Activiteiten
–    Beoordeelt binnenkomende post en het draagt zorg voor snelle afhandeling van urgente zaken
–    Voert nieuwe polissen van de producten in
–    Controleert aanvraagformulieren op juistheid en volledigheid
–    Verwerkt mutaties, uitkeringen en naverrekeningen
–    Correspondeert met relaties en maatschappijen terzake van informatieverstrekking of –verkrijging

3.    Overige werkzaamheden
Activiteiten
–    Adviseert in het algemeen relaties inzake het productenpakket van Zorg en Inkomen
–    Overlegt periodiek met de buitendienst op commerciële – en contactdagen
–    Draagt (mede) zorg voor het opleiden van nieuwe collega’s
–    Werkt mee aan projecten op afdelingsniveau en / of op afdelingsoverstijgende projecten binnen de organisatie op het gebied van productverbetering /- vernieuwing

Zelfstandigheid:
De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd binnen het raamwerk van afspraken, contracten en acceptatierichtlijnen, in overleg met de hoofdacceptant en / of afdelingsleiding.

Contacten:
Intern: Naast collega’s op de afdeling, verzekeringsinhoudelijk contact met collega’s op diverse afdelingen.
Extern: (Potentiële) relaties, Maatschappijen, Accountants, Arbodiensten, Re-integratiebedrijven

Functie-eisen:
Kennis:
– Opleiding minimaal op MBO-niveau, kennis van sociale wetgeving m.n. ziekte(kosten) en arbeidsongeschiktheid en verzekeringstechnische kennis, zoals
WFT schade opleiding

Ervaring:
– Tot 3 jaar ervaring vereist in een vergelijkbare functie.

Overige eisen:
– Commerciële instelling, cijfermatig inzicht, accuraat.
– Kunnen werken onder druk.
– Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
– Proactieve houding ten opzichte van relaties en productontwikkeling